Friday, August 27, 2010

AHLI PEMANTAU T15 LAWAT JKDM SIPITANG

Ahli pemantau T15 (Transformasi Kastam Menjelang 2015) Tuan Dr Mohammad Saprin telah melawat pejabat JKDM Sipitang dalam rangka memberi penerangan mengenai T15 kepada warga termasuk yang jauh di pedalaman seperti JKDM Sipitang.

Dalam lawatan ini Ketua Kastam Daerah Sipitang Tuan Harith Rahim sempat memberi penerangan sedikit mengenai aktiviti JKDM Sipitang kepada Tuan Dr Mohammad Saprin.

Sempena lawatan ini Tuan Dr Mohammad Saprin, selaku ahli pemantau T15 telah memberi penerangan mengenai latar belakang  3 CKRA ( Customs Key Results Area ) yang menjadi teras dan selaras dengan  ( National Key Result Area) NKRA, iaitu pertama Menceriakan warga Kerja yang meliputi kerjaya, persekitaran kerja dan kebajikan. Kedua Memantapkan Tadbir Urus terbaik Jabatan yang meliputi meningkatkan tahap pelaksanaan WCO SAFE FoS, Mengurangkan amaun ABT dan mempercepatkan tempoh pelupusan kenderaan rampasan dan,
Ketiga meningkatkan keberhasilan sistem penyampaian perkhidmatan kastam yang meliputi memudahkan urusan pelabur, meningkatkan pelepasan import, keputusan perjenisan dan fasilitasi perdagangan.

Dalam lawatan ini Tuan Dr Mohammad Saprin sempat berbincang dan mendengar masalah-masalah yang dihadapi oleh warga JKDM Sipitang.
                                                    Tuan Harith Rahim memberi penerangan mengenai 
                                                    JKDM Sipitang

 Tuan Dr Mohammad Saprin mendengar penjelasan

sebahagian warga turut mendengar mengenai T15 yang diterangkan oleh pemantau

Tuan Dr Mohammad Saprin 'upload' maklumat T15

Menandatangani buku lawatan
 Bergambar bersama sebahagian warga JKDM Sipitang

No comments:

Post a Comment