Monday, August 1, 2011

TIMBALAN KETUA PENGARAH (PENGUATKUASAAN) BAKAL BERSARA

Datuk Md Yusop Hj Mansor, Timbalan Ketua Pengarah Kastam Penguatkuasaan  akan bersara berkuat kuasa pada 8.8.2011. Majlis meraikan persaraan beliau telah diadakan di Shangrila Tanjung Aru Hotel pada 26hb. Julai lalu sempena mesyuarat penguatkuasaan yang diadakan di Kota Kinabalu.

Datuk Md Yusop merupakan seorang anak watan Sabah yang berjaya memanjat tangga tertinggi dalam heirarki jabatan iaitu sebagai Timbalan Ketua Pengarah Kastam dengan Gred JUSA A, dan yang tertinggi pernah diduduki oleh anak watan Sabah.




Memulakan kerjaya sebagai penguasa kastam A22 sekitar tahun 80an dan pernah berkhidmat dibeberapa buah negeri seperti W.P Labuan sebagai ketua jabatan di samping pernah bertugas di Ibu Pejabat jalan Duta Kuala Lumpur dan Putrajaya.

Beliau juga merupakan anak Sabah yang kedua yang pernah menjawat jawatan Pengarah Kastam Sabah selepas Datuk Rashid Bolong.

Dalam meraikan persaraan beliau, warga kastam Sabah khususnya warga JKDM Sipitang mengucapkan selamat bersara kepada Datuk dan didoakan bahagia dan diberikan kesihatan di dunia persaraan.

No comments:

Post a Comment