Wednesday, June 15, 2011

BEKAS JAGUH BINA BADAN DUNIA MR UNIVERSE DARI AUSTRALIA SINGGAH DI JKDM SIPITANG

15 Jun 2011, siapa sangka sebuah pejabat kecil di daerah Pedalaman iaitu Sipitang menerima pelawat  iaitu bekas jaguh bina badan dunia dari Australia era 1980an Mr Albert P Cordon. Beliau kini menceburi bidang perniagaan dan menjadi pembekal salah satu komoditi garam semula jadi yang berpengkalan di Australia. Beliau dalam rangka lawatan perniagaan ke  daerah  Sipitang selaku  membekal garam asli kepada syarikat Sabah Forest Industries Sdn Bhd.

Semasa dalam perjalanan bersama agen perkapalan yang mengangkut hasil keluaran syarikat beliau, Encik Eric Sung ke JKDM Sipitang, Mr Albert tidak keberatan untuk merakamkan gambar bersama anggota JKDM Sipitang. Kelihatan Mr Albert yang masih  kekal aktif dan berbadan sasa  walaupun telah berusia. Kelebihan Mr Albert adalah beliau fasih berbahasa Indonesia selain sifat peramah beliau. Terima kasih Mr Albert P Cordon.


               Kelihatan Mr Albert bergambar bersama warga JKDM Sipitang



Tinggi dan sasa orangnya, Mr Albert P Cordon jaguh bina badan dari Autralia era 1980an. Menurut beliau, dalam pertandingan bina badan peringkat dunia yang diadakan di Perth Australia Barat, beliau mendapat tempat kedua.

No comments:

Post a Comment