Tuesday, October 25, 2011

TUGASAN TERAKHIR HAMPIR BERTUKAR TRAGEDI

Kecekapan PiKK Tuan Haji Said Abd Hamid mengendalikan kenderaan jabatan semasa dalam perjalanan menghadiri Perhimpunan Setia dan Mesra yang diadakan pada 25.10.2011 telah menyelamatkan tiga orang pegawai JKDM Sipitang daripada mengalami kecederaan dan kemalangan. Berada dalam kenderaan berkenaan adalah Tuan Harith Rahim, Ketua Kastam Daerah dan PiKK Abdulsan Mammah yang baru bertukar ke JKDM Sipitang dan kali pertama mengikuti PSdM JKDM Sabah. Manakala tuan Harith Rahim adalah dalam tugasan terakhir sebagai Ketua Kastam Daerah sebelum bertukar secara rasmi pada hujung bulan nanti

Kejadian berlaku di jalan lama  Papar - Kota Kinabalu di satu selekoh berhampiran Hutan Lipur Kawang, dekat Kinarut, apabila 'drive arm' telah putus dua mengakibatkan steering tidak berfungsi untuk mengawal  roda depan.  Walau bagaimanapun akibat kecekapan  dan cara pemanduan PiKK Tuan Hj Said, keadaan dapat dikawal.

Majlis Perhimpunan Setia dan Mesra  tidak dapat dihadiri kerana tergendala dalam perjalanan. Bersyukur kerana masih dilindungi olehNya daripada sebarang musibah.

No comments:

Post a Comment